Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie

Treść strony

• Włochy zdobyte

WŁOCHY ZDOBYTE

W dniach od 26 lutego do  3 marca 2018 roku 48-osobowa grupa uczniów gimnazjum oraz liceum Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie wzięła udział w warsztatach języka angielskiego we Włoszech. W trakcie sześciu dni wyjazdu uczniowie odwiedzili najważniejsze miasta północnej i środkowej Italii. Podróż rozpoczęła się od Florencji, gdzie zwiedziliśmy wnętrze kościoła Santa Croce, odbyliśmy spacer po Piazza del Duomo obok Baptysterium San Giovanni ze słynnymi Drzwiami Raju, weszliśmy do katedry Santa Maria del Fiore, której monumentalna kopuła jest symbolem miasta. Kontynuowaliśmy spacer obok wieży Giotta, przez Piazza della Signoria przy Palazzo Vecchio i fontannie Neptuna obok Galerii Uffizi do Ponte Vecchio, Mostu Złotników ze sklepikami jubilerskimi. W kolejnym dniu przenieśliśmy się do Wiecznego Miasta, gdzie przy pięknej, słonecznej pogodzie odbyliśmy spacer od Koloseum do Kapitolu: przeszliśmy obok Łuku Konstantyna, Forum Romanum, Łuku Septymiusza Severa, Placu Weneckiego z Ołtarzem Ojczyzny, a następnie zwiedziliśmy Panteon – majestatyczną świątynię stanowiącą jedyny całkowicie niezmieniony do dziś obiekt starożytny. Podziwialiśmy Fontannę di Trevi i Schody Hiszpańskie, a także Plac del Popolo. Ogromne wrażenie zrobiły na nas Muzea Watykańskie i Kaplica Sykstyńska, jak również Bazylika św. Piotra, Pieta Michała Anioła, Ołtarz Papieski oraz relikwie św. Piotra. Stolica Apostolska na długo pozostanie w naszej pamięci. Nie był to jednak koniec wrażeń. Już kolejnego dnia czekała na nas romantyczna Wenecja ze swoją niepowtarzalną atmosferą. Zwiedziliśmy Bazylikę św. Marka, zachwyciła nas misterność Pałacu Dożów, spacerowaliśmy obok Dzwonnicy św. Marka, Loggetty i obok Wieży Zegarowej. Kontynuowaliśmy spacer obok Siedziby Prokuratorów: Starej i Nowej, Skrzydła Napoleona, Biblioteki do Ponte Rialto. Zwiedzanie było połączone z doskonaleniem znajomości języka angielskiego, dlatego odbywało się ono wspólnie z przewodnikiem lokalnym, oprowadzającym grupę w języku angielskim. Młodzież otrzymała również zeszyty ćwiczeń, w których znajdowały się quizy, zabawy oraz zadania w języku angielskim. Była to doskonała okazja do wypróbowania swoich umiejętności językowych i mobilizacja do dalszej nauki. Nie możemy doczekać się kolejnego wyjazdu, który już za rok. Tym razem czeka na nas Paryż...