Menu
Odnośniki
- Strona główna
- Profil w serwisie Facebook
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu
Treść strony
ZBIORY DLA NAUCZYCIELI
Nasza biblioteka gromadzi zbiory przydatne w pracy każdego nauczyciela. Zbiory te obejmują literaturę ogólnopedagogiczną, psychologiczną, pozycje metodyczne oraz materiały multimedialne takie jak: filmy edukacyjne, plansze interaktywne. Wszystkich zachęcamy do lektury.
Książki
- Alberti Robert E.: Asertywność: sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk 2012.
- Arnwine Bonnie: Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej. Gdańsk 2016.
- Baczała Ditta, Błeszyński, Jacek: Rozwój społeczny osób z niepełnosprawnością intelektualną : ograniczenia i możliwości w zakresie kompetencji społecznych. Toruń 2013.
- Bartnicka-Kierylak Aneta: Scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii. Warszawa 2017.
- Bąbas Sylwester.Jędrzejko Mariusz: Cyfrowe dzieci: zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy. Warszawa 2017.
- Berendt Joanna, Sendor Magdalena: Dogadać się z dzieckiem: coaching, empatia, rodzicielstwo. Warszawa 2013.
- Biddulph Steve: Wychowywanie chłopców: dlaczego chłopcy różnią się od dziewcząt?, jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych i spełnionych mężczyzn?. Poznań 2015.
- Bielski Janusz: Nauczyciel doskonały: kształtowanie się nauczycielskiego zawodu, warunki,kryteria i mierniki efektywności pracy nauczyciela. Kraków 2017.
- Błeszyński Jacek J.: Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Gdańsk 2011.
- Bobkowicz-Lewartowska Lucyna: Niepełnosprawność intelektualna: diagnozowanie, edukacja i wychowanie. Gdańsk 2011.
- Bogdanowicz Marta: Metoda dobrego startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej. Gdańsk 2014.
- Bojarska Lucyna: Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole. Warszawa 2009.
- Borkowska Agnieszka, Grotowska Beata: Codzienność dziecka z zespołem Aspergera: okiem rodzica i terapeuty. Gdańsk 2012.
- Borkowska Agnieszka: Teczka pracy logopedy: pakiet multimedialny z pendrivem do pracy przy różnych zaburzeniach mowy. Poznań 2013.
- Borkowska Agnieszka: Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera. Gdańsk 2010.
- Budzińska Anna, Wójcik Marta: Zespół Aspergera. Gdańsk 2010.
- Campbell Ross: Sztuka akceptacji. Warszawa 1999.
- Chlebowska Elżbieta: Wychowanie: najtrudniejsza ze sztuk pięknych. Gliwice 2014.
- Chrzanowska Anna: Zabawy i ćwiczenia logopedyczne: /k/, /g/, /t/, /d/: poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców. Białystok 2004.
- Chrzanowska Anna: Zabawy i ćwiczenia logopedyczne: /l/, /l'/, /r/ : poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców. Białystok 2003.
- Cotugno Albert J.: Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych. Warszawa 2010.
- Covan David: Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów: scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów. Warszawa 2007.
- Covey Stephen R.: 7 nawyków skutecznego działania. Poznań 2013.
- Czarnocka Marzenna: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedaogicznej wprzedszkolu i szkole. Warszawa 2018.
- Delaney, Tara: 101 ćwiczeń, gier i zabaw: dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera izaburzeniami integracji sensorycznej. Gdańsk 2016.
- Eichelberger Wojciech: Jak wychować szczęśliwe dzieci. Warszawa 2014.
- Emmons Polly Godwin, Anderson Liz McKendry: Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej: zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych. Warszawa 2007.
- Faber Adele, Mazlish Elaine: Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały - jak słuchać żeby z nami rozmawiały. Poznań 2005.
- Faber Adele, Mazlish Elaine: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań 2013.
- Faber Adele, Mazlish Elaine: Rodzeństwo bez rywalizacji: jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością. Poznań 2013.
- Filliozat Isabelle: Moje dziecko doprowadza mnie do szału: jak rozumieć to, co dzieje się w głowie twojego dziecka. Kraków 2015.
- Franczyk Anna: Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kraków 2017.
- Franczyk Anna: Skarbiec nauczyciela-terapeuty: (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kraków 2006.
- Frith Uta: Autyzm: wyjaśnienie tajemnicy. Gdańsk 2008.
- Fröhlich Andreas D.: Edukacja bazalna: nauczanie i terapia dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Sopot 2016.
- Gordon Thomas: Wychowanie bez porażek. Warszawa 1991.
- Gordon Thomas: Wychowanie bez porażek w praktyce. Warszawa 2012.
- Gordon Thomas: Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa 2007.
- Grandin Temple: Autyzm i problemy natury sensorycznej. Gdańsk 2017.
- Gromuł Renata: Co się dzieje między nami?: rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz towarzyszących im emocji. Gdańsk 2012.
- Grudziewska Ewa (red.): Diagnoza w socjoterapii. Warszawa 2017.
- Grudziewska Ewa (red.): Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą: programy zajęć. Warszawa 2015.
- Gruszka Magdalena: Scenariusze godzin wychowawczych dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Gdańsk 2002.
- Honoré Carl: Pod presją: dajmy dzieciom święty spokój. Warszawa 2011.
- Hüther Gerald, Hauser Uli: Wszystkie dzieci są zdolne: jak marnujemy wrodzone talenty. Słupsk 2014.
- Jagieła Jarosław: Socjoterapia w szkole: krótki poradnik psychologiczny. Kraków 2009.
- Jagieła Jarosław: Trudny uczeń w szkole: krótki przewodnik psychologiczny. Kraków 2005.
- Jankowska Anna: Rozmowy z rodzicami: poradnik dla nauczyciela. Kielce 2012.
- Jodzis Daria: Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym. Gdańsk 2016.
- Juczyński Zygfryd: Narkomania: podręcznik dla nauczycieli. Warszawa 2008.
- Kania Iwona: Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym?: Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą. Warszawa 2010.
- Kielin Jan: Krok po kroku: nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Gdańsk 2013.
- Kielin Jan: Profil osiągnięć ucznia: przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z palcówek socjalnych. Gdańsk 2009.
- Kielin Jan: Rozwój daje radość: terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Gdańsk 2014.
- Kierczak Urszula: Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego: praktyczny przewodnik. Kraków 2012.
- Kijak Katarzyna: Spotkania zespołu wychowawczego: dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Kraków 2004.
- Knez Renata: Poznaję – wybieram. Kraków 2003.
- Knez Renata: Saper czyli Jak rozminować agresję: program profilaktyczno-wychowawczy dla klas 1-3 gimnazjum oraz klasy 1 szkół ponadgimnazjalnych. Kraków 2002.
- Kołakowski Artur, Pisula Agnieszka: Sposób na trudne dziecko: przyjazna terapia behawioralna. Sopot 2011.
- Kosińska Ewa: Profilaktyka pierwszorzędowa w szkole: scenariusze zajęć z uczniami. Kraków 2003.
- Kossewska Joanna (red.): Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Kraków 2009.
- Kowalewska Barbara: Mam czas dla dziecka: pedagogika waldorfska dla najmłodszych: propozycja alternatywnej kultury wychowania w domu, przedszkolu i w żłobku. Kraków 2013.
- Kozak Stanisław: Patologie komunikowania w Internecie: zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży. Warszawa 2011.
- Kozdroń Agnieszka: Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców. Warszawa2014.
- Koźmińska Irena, Olszewska Elżbieta: Wychowanie przez czytanie. Warszawa 2014.
- Koźmińska Irena, Olszewska Elżbieta: Z dzieckiem w świat wartości. Warszawa 2014.
- Krasowicz-Kupis, Grażyna: Diagnoza dysleksji: najważniejsze problem. Gdańsk 2012.
- Krupa Dorota, Pszczółka Jolanta: Zabawy logopedyczne na cztery pory roku : scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolny. Kraków 2014.
- Lane-Smith Shirley: Spokojne dzieciaki. Warszawa 2006.
- Mackenzie Robert J: Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie. Gdańsk 2018.
- Maksymowska Ewa: Wychowywać ucząc: przewodnik dla realizatora programu. Warszawa 2006.
- Maksymowska Ewa: Wychowywać ucząc: pakiet edukacyjny. Warszawa 2006.
- Maxwell Ruth: Dzieci, alkohol, narkotyki: przewodnik dla rodziców. Gdańsk 2005.
- Mazur-Dulęba Dorota (red.): Scenariusze dobrych wywiadówek: dla szkół ponadpodstawowych. Warszawa 2015.
- Milczarek Agnieszka: Przemoc w szkole: poradnik dla wychowawcy klasy. Warszawa 2008.
- Minczakiewicz Elżbieta Maria: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych wświat zabawy i nauki. Kraków 2010.
- Molska Ewa: Kaktusy dojrzewania: scenariusze lekcji wychowawczych nie tylko dla gimnazjum. Poznań 2011.
- Naprawa Renata: Gotowi do startu: program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2010. - Naprawa Renata: Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne: dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy IV-VI szkoły podstawowej). Gdańsk 2010.
- Naprawa Renata: Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne: dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (gimnazjum). Gdańsk 2010.
- Naprawa Renata: Nie jesteś sam: program edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Gdańsk 2012.
- Naprawa Renata: Program nauczania dla II etapu edukacji: w szkole podstawowej masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Gdańsk 2009.
- Naprawa Renata: Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: dla klas I-III. Gdańsk 2009.
- Naprawa Renata: Zrozumieć samemu świat: program nauczania dla III etapu edukacji uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: gimnazjum. Gdańsk 2010. - Nawój-Połoczańska Joanna: Metoda projektu w doradztwie zawodowym : scenariusze warsztatów dla dzieci i młodzieży. Warszawa 2018.
- Nosowska Dorota, Kreczman-Madej Renata: Pięć największych problemów u dzieci: poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Warszawa 2009.
- O'Moore Mona: Jak opanować przemoc w szkole. Warszawa 2008.
- Odowska-Szlachcic Bożenna: Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. Gdańsk 2013.
- Odowska-Szlachcic Bożenna: Terapia integracji sensorycznej. Gdańsk 2010.
- Odowska-Szlachcic Bożenna: Wzrok i słuch: zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej. Gdańsk 2013.
- Palak Zofia, Wójcik Magdalena (red.): Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi: nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. Lublin 2016.
- Palomares Susanna: Jak sobie radzić z dręczycielem: poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga. Warszawa 2007.
- Pankowska-Koc Katarzyna: Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna w szkole podstawowej: na zajęciach dodatkowych i lekcjach WF. Warszawa 2012.
- Paź Barbara: Szkoła, która ochrania: szkolny program profilaktyki. Kraków 2002.
- Pielecki Jan (red.): Usprawnienie wychowanie i nauczanie osób z głębokim upośledzeniem umysłowym. Kraków 1998.
- Pisula Ewa: Autyzm: przyczyna, symptomy, terapia. Gdańsk 2012.
- Piszczek Maria (red.): Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Cz. 2. Warszawa 2002.
- Pomirska Zofia (red.): Wokół dysleksji: co warto wiedzieć o dysleksji i nowoczesnych sposobach przeciwdziałania jej. Warszawa 2010.
- Portmann Rosemarie: Gry i zabawy przeciwko agresji. Kielce 1998.
- Potter-Efron Ronald: Życie ze złością. Sopot 2012.
- Przygońska Ewa.(red.): Nauczyciel: rozwój zawodowy i kompetencje. Toruń 2010.
- Randall Peter, Parker Jonathan: Autyzm: jak pomóc rodzinie. Sopot 2010.
- Rockwell Sylvia: A co mi zrobisz?: Od chaosu do współpracy w klasie. Warszawa 2008.
- Rudzińska Zofia (red.): Nowa podstawa programowa w szkole podstawowej. Warszawa 2012.
- Rudzińska-Rogoża Aneta (red.): Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków 2014.
- Rutkowska Renata: Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci w wieku 10-12 lat. Gdańsk 2009.
- Rybicka Małgorzata (red.): Terapia behawioralna osób z autyzmem. Gdańsk 2003.
- Rzeszotek Mariusz: Sukces wychowania: Jak budować dobre relacje w grupie: poradnik dla nauczycieli, trenerów, pedagogów. Warszawa 2018.
- Sabik Magdalena: Zabawy dla dzieci z autyzmem. Gdańsk 2012.
- Sher Barbara: 28 zabaw muzycznych: piosenki i scenariusze zajęć wspomagające naukęjęzyka angielskiego oraz rozwój koordynacji ruchowo-słuchowej. Gdańsk 2016.
- Sher Barbara: Gry i zabawy we wczesnej interwencji: ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Gdańsk 2013.
- Sieczczyńska Danuta: Praca w świetlicy z elementami socjoterapii dla uczniów szkoły podstawowej: program, plan zajęć, przykłady zajęć. Płock 2005.
- Sokołowska Ewa: Jak postępować z agresywnym uczniem: poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga. Warszawa 2009.
- Sosin Irena (red.): Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: gimnazjum. A-I. Warszawa 2010.
- Squires G., McKeown S.: Pomóż dziecku z... dysleksją. Warszawa 2006.
- Suchowierska Monika, Ostaszewski Paweł, Bąbel Przemysław: Terapia behawioralna dzieci z autyzmem: teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania. Sopot 2012.
- Szafrańska Karina: Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci zespectrum autyzmu (ASD). Kraków 2016.
- Szoplik Katarzyna: Zabawy i ćwiczenia logopedyczne: /sz/, /ż/, /cz/, /dż/ : poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców. Warszawa 2002.
- Szurowska Beata: Anoreksja w rodzinie. Warszawa 2011.
- Święcicka Justyna: Ja i grupa: trening dla uczniów. Warszawa 2010.
- Tanajewska Alicja: Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: poradnik dlanauczyciela. Warszawa 2014.
- Tanajewska Alicja: Programy pracy szkoły: program wychowawczy, szkolny program profilaktyki, program edukacji regionalnej. Gdańsk 2013.
- Teitelbaum Osnat, Teitelbaum Philip: Czy moje dziecko ma autyzm?: jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu. Gdańsk 2012.
- Tkaczyk Grażyna: Pedagogiczne działania nauczycieli szkół specjalnych na I etapie edukacji. Lublin 2008.
- Uszyńska-Jarmoc Janina (red.): Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży: teoria i badania. Warszawa 2015.
- Warchoł Krzysztof: Program nauczania wychowania fizycznegodla liceum, technikum oraz branżowejszkoły I i II stopnia: dla III etapu edukacji wraz z rocznymi - tematycznymiplanami pracy i przedmiotowym systemem oceniania. Rzeszów 2019.
- Warecki Krzysztof: Dopalacze. Radom 2010.
- Wieczorek Małgorzata: Inscenizacje na każdą okazję: gimnazjum. Gdańsk 2003.
- Wilk Maciej: Diagnoza w socjoterapii: ujęcie psychodynamiczne. Sopot 2014.
- Winczewska Bożena: Bhp w szkole: obowiązki, odpowiedzialność, dokumentacja. Warszawa 2015.
- Wojtasik Bożena: Podstawy poradnictwa kariery: poradnik dla nauczycieli. Warszawa 2011.
- Wosik-Kawali Danuta (red.): Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Kraków 2011.
- Wrona Sylwia: Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji: analizaporównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Kraków 2012.
- Zajączkowski Krzysztof: Uzależnienia od substancji psychoaktywnych. Warszawa 2003.
- Zwoliński Andrzej: Sekty w Internecie. Kraków 2009.
Menu
Treść
Menu
Treść
Nasz adres:
Zespół Szkół i Placówek
ul. Szkolna 12
88-200 Radziejów
tel./fax 54 285 32 28